Kiedy pandemia spowodowała bezprecedensowy wzrost zakupów online, kierownictwu sklepów detalicznych można było wybaczyć skupienie się na doświadczeniach związanych z zakupami cyfrowymi. Ale dzisiaj konieczność skupienia się na sklepach stacjonarnych powróciła.
W takiej sytuacji innowatorzy w branży zwracają się do detalicznych cyfrowych bliźniaków, aby poznać geografię wewnątrz sklepów i odkryć nowe sposoby angażowania klientów.
Dzięki cyfrowemu bliźniakowi planiści detaliczni wizualizują układ sklepu i wirtualnie testują nowe pomysły. Mogą mapować wzorce zakupowe i podróże po sklepie, ujawniając sposoby poprawy układu i rozmieszczenia produktów. Ponadto cyfrowy bliźniak może uprościć czynności konserwacyjne i zapewnić kadrze kierowniczej krajowy lub międzynarodowy pogląd na działalność.
Przewidywanie potrzeb klientów
Podstawą cyfrowego bliźniaka w handlu detalicznym jest mapa utworzona za pomocą technologii systemu informacji geograficznej (GIS) . Świadomość lokalizacji zapewniana przez GIS pozwala przeprowadzać scenariusze „co by było, gdyby”. Taki wgląd może pomóc planistom handlu detalicznego w lepszym konfigurowaniu półek, alejek, a nawet całych sklepów.
Wykorzystując spostrzeżenia z cyfrowego bliźniaka, sprzedawcy detaliczni mogą przeglądać popularne trasy w sklepie i umieszczać współpracowników w optymalnych lokalizacjach, aby pomagać klientom. Zespoły ds. bezpieczeństwa sklepów mogą analizować miejsca kradzieży i wdrażać środki zapobiegawcze we właściwych obszarach. Wraz ze wzrostem popularności dostaw do domu, planiści sklepów mogą przeprowadzać scenariusze „co by było, gdyby”, aby zrównoważyć doświadczenie kupujących w sklepie z wymaganiami związanymi z realizacją zamówień.
Wirtualny widok sklepów wykracza poza zakupy. Dzięki modelowi 3D środowiska sklepu menedżerowie operacyjni śledzą zadania, takie jak harmonogramy konserwacji HVAC . Menedżerowie ds. sprzedaży mogą kierować pracowników do miejsc na półkach, aby usunąć przeterminowane promocje cenowe — artefakty, które mogą kosztować sprzedawców detalicznych miliony dolarów, gdy klienci zgłaszają sprzedaż lub audytorzy nakładają grzywny.
Detaliczne cyfrowe bliźniaki i dostosowania strategiczne
Na poziomie strategicznym CXO mogą monitorować sieć detaliczną za pomocą zintegrowanych pulpitów nawigacyjnych, w których każdy sklep jest reprezentowany jako cyfrowy bliźniak. Ta holistyczna perspektywa rzuca światło na wszystko, od potencjalnych zagrożeń, od wydarzeń związanych z klimatem po luki w zabezpieczeniach korporacyjnych.
Widok operacyjny z obsługą GIS może również pokazywać sprzedaż każdego sklepu, ułatwiając dostrzeżenie, w jaki sposób trendy w wynikach finansowych korelują z konkurencją i danymi demograficznymi klientów na każdym rynku.
Po kilku burzliwych latach dla handlu detalicznego konsumenci nadal wykazują chęć wydawania tam pieniędzy . Aby zachęcić klientów do powrotu do sklepów stacjonarnych, liderzy branży wykorzystają rozszerzające się portfolio technologii, w tym cyfrowe bliźniaki dla handlu detalicznego.