W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy pomieszczenia biurowe i miejsca pracy znacznie się zmieniły. Wiemy, że niektóre zmiany, takie jak zmniejszenie liczby osób w pomieszczeniach i środki zapewniające dystans społeczny, będą tylko tymczasowe. Jednak wielu z nas doświadczyło również konieczności pracy zdalnej, której podstawową korzyścią jest ograniczenie czasu spędzanego na dojazdach do biura. Biorąc pod uwagę to, że koszty związane z urządzeniem i utrzymaniem miejsca do pracy zajmują drugie miejsce na liście kosztów ponoszonych przez organizację, możemy się łatwo przekonać, jak bardziej trwałymi rozwiązaniami staną się, korzystne dla obu stron, elastyczna przestrzeń robocza i nowoczesne zarządzanie budynkiem. Obecnie, bardziej niż do tej pory, wykorzystywanie danych przestrzennych, umożliwiających zarządzanie i stosowanie nowoczesnych strategii zarządzania miejscami pracy powodują, że najważniejsze stają się mapowanie wnętrz i analizy lokalizacyjne.
Organizuj informacje o budynku za pomocą map wnętrz 2D i 3D z uwzględnieniem poszczególnych kondygnacji
Mapy wnętrz wydłużają cyfrowy cykl życia BIM oferując tym samym wspólny interfejs oraz szybki i bezpieczny dostęp do najlepszych danych przestrzennych.
- Plany pięter CAD i Revit dla każdego miejsca,
- Zobrazowania 360°,
- Laserowe skanowanie wnętrz,
- Lokalizacja wewnątrz pomieszczeń i inne dane telemetryczne.
Dane dla poszczególnych kondygnacjach często różnią się między sobą, ale plany pięter programu Revit z poligonami oznaczającymi całe kondygnacje i poszczególne pomieszczenia lub rysunki przygotowane dla narzędzia IMDF (Indoor Mapping Data Format) firmy Apple lub dla potrzeb zintegrowania z IBM TRIRIGA mogą być ładowane bezpośrednio i stanowią dobry punkt wyjścia do dalszych działań. Po utworzeniu podstawowych map obiektów można do nich dodawać nowe warstwy operacyjne i udostępniać je w aplikacjach internetowych i mobilnych, a nawet integrować z rozwiązaniami innych firm.
Doświadczenia z wykorzystywania ArcGIS Indoors
ArcGIS Indoors, oprócz narzędzi do zautomatyzowanej konwersji danych, zaawansowanych narzędzi do tworzenia map i wykonywania analiz przestrzennych oraz narzędzi do zarządzania bazami danych w ArcGIS Pro, zawiera również zestaw konfigurowalnych szablonów aplikacji webowych, a także aplikacji dla urządzeń mobilnych.
- Rezerwacje przestrzeni i zlecanie usług – umożliwiaj pracownikom łatwe znajdowanie nowych miejsc do pracy, elastyczne rezerwowanie przestrzeni biurowych lub sal konferencyjnych.
- Nawigacja 2D i 3D – pomóż pracownikom określić najlepszą drogę dojścia do miejsca spotkania lub rozwiązać problem za pomocą tych samych narzędzi do analiz sieciowych, które są wykorzystywane przez największe na świecie firmy logistyczne.
- Pozycjonowanie we wnętrzach i RTLS – aby uzyskać obraz sytuacyjny w czasie rzeczywistym wykorzystaj nową i istniejącą infrastrukturę sieciową BLE (Bluetooth Low Energy) lub WiFi do pozycjonowania w pomieszczeniach za pomocą RTLS (Real-Time Locating System) firmy Apple, Cisco lub IPS firmy Esri. Przeanalizuj historyczne wzorce użytkowania i poprzednio wykonywane analizy.
- Wykonaj analizę przestrzenną – analizuj zależności przestrzenne w tysiącach wnętrz za pomocą kilku kliknięć.
- Aktualizuj i udostępniaj plany przestrzeni biurowej – przyspiesz komunikację między zainteresowanymi stronami podczas aktualizowania planów pięter i przydzielania miejsc pracy.
Doświadczenia z wykorzystania IBM TRIRIGA
Mapowanie wnętrz i analizy przestrzenne są motorem dla nowej generacji innowacji w zarządzaniu obiektami i miejscami pracy. Zdając sobie z tego sprawę Esri wykorzystuje IBM TRIRIGA, wiodące na rynku zintegrowane rozwiązanie do zarządzania miejscami pracy, przekształcając plany pięter TRIRIGA w interaktywne mapy obiektów. Są one wykorzystywane przez firmy i organizacje zajmujące się zarządzaniem nieruchomościami na całym świecie.